اهمیت امنیت سایبری در تجارت الکترونیک

در این مقاله ما به مفهوم امنیت سایبری در تجارت الکترونیک و همچنین سازمان‌ها و فروشگاه‌های آنلاین می‌پردازیم. از دلایل اهمیت آن صحبت می‌کنیم و همچنین بزرگترین تهدیدات امنیتی برای فروشگاه‌های اینترنتی را به تفکیک نام برده و توضیح می‌دهیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.
تصویر شاخص مقاله اهمیت امنیت سایبری در تجارت الکترونیک

در این مقاله می‌خوانیم

فراوانی و پیچیدگی حملات سایبری در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. امنیت تجارت الکترونیک به اقداماتی اشاره دارد که برای محافظت از کسب و کار و مشتریان شما، در برابر تهدیدات سایبری انجام می‌شود. پس نیاز است که با امنیت سایبری در تجارت الکترونیک بیشتر آشنا شویم.

هکرها، شبکه گسترده‌ای از حملات سایبری را برای دسترسی به اطلاعات شخصی و حساس مشتریان مانند جزئیات حساب بانکی، آدرس ایمیل و شماره تماس راه‌اندازی کرده‌اند. اگر درست به هدف بزنند، می‌توانند از این اطلاعات برای استفاده شخصی، مثل جرایم و کلاهبرداری، سوء استفاده کنند. حتی بدتر از آن، می‌توانند از طریق این اطلاعات شخصی، از شما باج‌گیری کنند.

جرایم سایبری در اوج خود قرار دارد و بعید است به این زودی‌ها متوقف شود. درحالی که کسب و کار تجارت الکترونیک شما همیشه در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر خواهد بود، شما می‌توانید برخی اقدامات پیشگیرانه را، مثل تجزیه و تحلیل عمیق امنیت سایبری کسب و کارتان، انجام دهید. بیایید بررسی کنیم که چرا تجزیه و تحلیل امنیت سایبری برای تمام مشاغل در هر اندازه‌ای مهم است و چرا مفهوم امنیت سایبری در تجارت الکترونیک (Ecommerce) اهمیت دارد

what is cyber security in ecommerce
امنیت سایبری در تجارت الکترونیک چیست؟

چرا امنیت سایبری در تجارت الکترونیک ضروری است؟

تحلیلگران امنیت سایبری، از بررسی دقیق سیستم امنیتی مشاغل تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی) اطمینان حاصل می‌کنند. آن‌ها تمام ریسک‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های احتمالی در کسب و کار شما را ارزیابی می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه یک مجرم سایبری می‌تواند به آن حمله کند.

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر مشاغل تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی) مرتکب می‌شوند، به تعویق انداختن امنیت سایبری است. 54 درصد از کسب و کارها به سادگی تصور می‌کنند کوچک‌تر از آن هستند که قربانی یک حمله سایبری شوند. با این حال، واقعیت این است که طبق گزارش CNBC، مشاغل کوچک تجارت الکترونیک هدف مورد علاقه کلاه‌سیاه‌ها (هکرهایی که ایده‌ای مخرب دارند) هستند و 43 درصد از حملات سایبری را متوجه آن‌ها می‌کنند.

مقاله پیشنهادی

امنیت سایبری چیست؟(حقایق سال 2022)

آنچه حتی نگران‌کننده‌تر است، این است که طبق گزارش اتحاد امنیت سایبری ایالات متحده، 60 درصد از مشاغل کوچکی که قربانی حملات سایبری می‌شوند، ظرف 6 ماه مجبور به تعطیلی می‌شوند. هیچ زمان مشخصی برای وقوع یک حمله سایبری وجود ندارد و هیچ کس نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند. مجرمان سایبری به راحتی می‌توانند به شبکه‌های با امنیت ضعیف، نفوذ کنند. اگر کسب و کارهای فروشگاه اینترنتی برنامه دفاعی محکمی نداشته باشند، به راحتی می‌توانند مورد هدف مجرمان سایبری قرار گیرند.

علی‌رغم اهمیت اجرای امنیت سایبری برای کسب و کارها، 54 درصد از کل شرکت‌های کوچک هیچ برنامه دفاعی‌ای برای مقابله با یک حمله سایبری اجرا نمی‌کنند. در نتیجه، هکرها می‌توانند بی سر و صدا به شبکه‌ها نفوذ کرده و برای مدت طولانی اطلاعات را سرقت کنند.

مطمئن باشید، هرچه دیرتر متوجه حمله سایبری شوید، مشکلات بیشتری برای تجارت الکترونیکی شما و سهامداران آن ایجاد می‌شود. در چنین شرایط سختی، تجزیه و تحلیل امنیت سایبری می‌تواند پشتیبانی برای تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی) باشد. این می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا قبل از اینکه حمله آسیب‌های جدی ایجاد کند، شکاف‌های امنیتی را به طور فعال شناسایی کنند.

تهدیدی برای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی به فعالیت خرید و فروش کالا از طریق اینترنت اشاره دارد. به زبان ساده، به معاملات تجاری که به صورت آنلاین انجام می‌شود اشاره دارد. تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی) را می‌توان بر روی بسیاری از فناوری‌ها مانند تجارت سیار (انجام خرید یا کارهای تجاری با استفاده از تلفن‌های همراه عادی یا پیشرفته)، بازاریابی اینترنتی، پردازش تراکنش آنلاین، انتقال الکترونیکی وجوه، مدیریت زنجیره تامین، تبادل الکترونیکی اطلاعات (EDI)، سیستم‌های مدیریت دارایی و همچنین سیستم‌های جمع‌آوری خودکار اطلاعات، پیاده کرد.

تهدید تجارت الکترونیک با استفاده از اینترنت، برای ابزارهای نادرست به قصد سرقت، کلاه‌برداری و نقض امنیت رخ می‌دهد. انواع مختلفی از تهدیدات تجارت الکترونیک (Ecommerce) وجود دارد. برخی تصادفی، برخی هدفمند و برخی از آن‌ها ناشی از خطای انسانی است. رایج‌ترین تهدیدات امنیتی عبارت‌اند از سیستم پرداخت الکترونیکی، پول نقد الکترونیکی، سوء استفاده از اطلاعات و کلاه‌برداری از کارت اعتباری.

Ecommerce
تجارت الکترونیک (Ecommerce)

سیستم پرداخت الکترونیکی

با توسعه سریع فناوری رایانه، موبایل و شبکه، تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی) به بخشی از زندگی روزمره انسان تبدیل شده است. در تجارت الکترونیک (Ecommerce)، مشتری می‌تواند محصولات را در خانه سفارش دهد و در وقت خود برای انجام کارهای دیگر صرفه جویی کند. نیازی به مراجعه به فروشگاه یا مغازه نیست. مشتری می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی فروشگاه‌های‌ مختلف را در اینترنت انتخاب کرده و محصولات را با ویژگی‌های متفاوتی مانند قیمت، رنگ و کیفیت مقایسه کند.

سیستم‌های پرداخت الکترونیکی نقش بسیار مهمی در تجارت الکترونیک دارند. سازمان‌های فروشگاه اینترنتی از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند که به تراکنش‌های پولی بدون کاغذ اشاره دارد. این با کاهش کاغذبازی، هزینه‌های مبادله و هزینه نیروی کار، فرایند‌های تجاری را متحول کرد. فرآیند تجارت الکترونیک کاربرپسند است و زمان کمتری را نسبت به پردازش دستی می‌گیرد. تجارت الکترونیک به یک سازمان تجاری کمک می‌کند تا بازار خود را گسترش دهد و به توسعه برسد.

سیستم پرداخت الکترونیکی ریسک‌های مشخصی دارد. در ادامه به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم:

خطر تقلب

یک سیستم پرداخت الکترونیکی خطر کلاه‌برداری زیادی دارد. دستگاه‌های محاسباتی، از هویت شخص برای صدور مجوز پرداخت مانند گذرواژه‌ها و سؤالات امنیتی استفاده می‌کنند. این احراز هویت دلیل کاملی برای تعیین هویت یک شخص نیست. اگر رمز عبور و پاسخ به سؤالات امنیتی مطابقت داشته باشند، سیستم اهمیتی نمی‌دهد که چه کسی طرف مقابل است. اگر شخصی به رمز عبور ما یا پاسخ سوال امنیتی ما دسترسی داشته باشد، به پول ما دسترسی پیدا می‌کند و می‌تواند آن را از ما سرقت کند.

خطر مغایرت پرداخت

در سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، پرداخت‌ها توسط یک سیستم الکترونیکی خودکار انجام می‌شود، نه یک انسان. این سیستم زمانی که مقادیر زیادی از پرداخت‌ها را به طور مکرر با بیش از یک گیرنده انجام می‌دهد، مستعد خطا است. ضروری است که پس از پایان هر دوره پرداخت، فیش دریافتی خود را به طور مداوم بررسی کنیم تا مطمئن شویم همه چیز منطقی است. اگر این کار انجام نشود، ممکن است منجر به تضاد پرداخت ناشی از اشکالات فنی شود.

انطباق چیست و چه تفاوتی با امنیت دارد؟

مفاهیم انطباق و امنیت سایبری اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از جهاتی با هم مرتبط هستند. اما چند تفاوت مهم وجود دارد. انطباق به توانایی برآورده کردن مجموعه خاصی از استانداردهای تعیین شده توسط دولت‌ها یا مؤسسات خصوصی اشاره دارد و ممکن است عواقب قانونی برای عدم رعایت آن‌ها وجود داشته باشد.

اما رعایت این استانداردهای انطباق، لزوماً به این معنی نیست که سایت فروشگاه اینترنتی شما کاملاً ایمن است. (توجه داشته باشید که استانداردهای انطباق زیادی وجود دارد که ممکن است کسب و کار شما ملزم به رعایت آن‌ها باشد. ما فقط در مورد چندین مورد از مقررات اصلی مرتبط با امنیت سایبری بحث می‌کنیم.)

1. استاندارد امنیت اطلاعات صنعت کارت پرداخت (PCI-DSS)

هر کسب‌وکاری که تراکنش‌های کارت اعتباری را مدیریت می‌کند باید با الزامات PCI-DSS در مورد حفاظت از اطلاعات دارندگان کارت، بدون توجه به میزان درآمد یا حجم تراکنش‌های کارت اعتباریشان، مطابقت داشته باشد. این استانداردهای امنیت اطلاعات، توسط شورای استانداردهای امنیتی PCI (PCI SSC) تعریف شده و توسط شرکت‌های کارت اعتباری اجرا می‌شود.

2. مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات (GDPR)

GDPR یک قانون نسبتاً جدید است که در اتحادیه اروپا برای تضمین حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شهروندان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) وضع شده است و فقط برای مشاغل در اتحادیه اروپا اعمال نمی‌شود. اگر شما محصولاتی را در سطح بین‌المللی به هر یک از این شهروندان می‌فروشید، باید از GDPR پیروی کنید زیرا به مقداری از اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

what is GDPR
مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات (GDPR)

3. قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA)

پس از اجرای GDPR در اتحادیه اروپا، ایالت کالیفرنیا شروع اجرای قانون خود درباره‌ی حفاظت از اطلاعات کرد. آخرین مهلت پیروی از قانون CCPA، برای مشاغلی که با ساکنان کالیفرنیا کار می‌کنند یا آن‌ها را به کار می‌گیرند، 1 ژانویه 2020 است. کلیت CCPA شبیه GDPR است که به حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی شهروندان اختصاص دارد، اما چند تفاوت مهم وجود دارد. در حالی که این جدیدترین و گسترده‌ترین استاندارد حفاظت از داده در ایالات متحده است، حداقل 15 ایالت دیگر دارای استانداردهای حفظ حریم خصوصی یا حفاظت از اطلاعات متعلق به خود هستند.

بزرگترین تهدیدات امنیتی برای فروشگاه اینترنتی شما

انواع و روش‌های حمله سایبری گسترده و متنوع هستند و بررسی همه آن‌ها در یک پست وبلاگ تقریباً غیرممکن است. اما برخی از آن‌ها به عنوان مهمترین چیزهایی که برای امنیت یک تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی) قوی، باید در موردشان بدانید، عبارتند از:

فیشینگ

فیشینگ نوعی مهندسی اجتماعی است و به روش‌هایی اطلاق می‌شود که مهاجمان برای فریب قربانیان (معمولاً از طریق ایمیل، پیامک یا تلفن) برای ربودن اطلاعات خصوصی مانند رمز عبور، شماره حساب، شماره امنیت اجتماعی و غیره استفاده می‌کنند.

اگر مشتاق به مطالعه بیشتر هستید، به مقاله زیر مراجعه کنید

مهندسی اجتماعی (Social Engineering) چیست؟

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که BigCommerce (پلتفرم میزبان برای فروشگاه اینترنتی شما) هرگز برای شما ایمیلی برای به روز رسانی فروشگاه یا اعتبار عضویت شما ارسال نمی‌کند. اگر ایمیل، تماس تلفنی یا متنی از پلتفرم میزبان سایت دریافت کردید، که در آن اطلاعات شخصی درخواست شده است، برای تأیید اعتبار مستقیماً با پشتیبانی مشتریان تماس بگیرید.

phishing in cybersecurity
حملات فیشینگ (Phishing) در امنیت سایبری

بدافزار و باج‌افزار

هنگامی که دستگاه یا شبکه شما به بدافزار یا باج‌افزار آلوده می‌شود، ممکن است تمام اطلاعات و سیستم‌های مهم شما قفل شود. مدت زمان خرابی سیستم گران تمام می‌شود، اما پشتیبان‌گیری منظم از داده‌های سایت، می‌تواند از ضربه مخرب به کسب و کار شما جلوگیری کند. با کلیک نکردن بر روی لینک‌های مشکوک یا نصب نکردن نرم‌افزارهای ناشناخته بر روی کامپیوتر، می‌توانید بهتر در برابر این حملات محافظت شوید.

تزریق SQL

اگر سایت تجارت الکترونیک (Ecommerce) شما به طور ناامن داده‌ها را در پایگاه داده SQL ذخیره کند، ممکن است در معرض خطر باشید. اگر اعتبار‌سنجی به درستی انجام نشود، یک کوئری مخرب که به یک پکیج حیاتی تزریق می‌شود، می‌تواند به مهاجم امکان دسترسی، مشاهده و حتی دستکاری هر گونه اطلاعات موجود در پایگاه داده را بدهد.

تزریق کد در سایت (XSS)

XSS عبارت است از وارد کردن یک قطعه کد مخرب (معمولا جاوا اسکریپت) در یک صفحه وب. برخلاف برخی از انواع دیگر حملات، این حمله بر خود سایت تأثیر نمی‌گذارد، اما بر کاربران آن صفحه (خریداران شما) تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را در معرض بدافزارها، حملات فیشینگ و موارد دیگر قرار می‌دهد.

اسکیمینگ الکترونیکی

E-skimming یا اسکیمینگ الکترونیکی، به روشی برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری و داده‌های شخصی از صفحات پردازش کارت پرداخت در سایت‌های فروشگاه اینترنتی اشاره دارد. مهاجمان یا از طریق یک عملیات موفق فیشینگ، حمله brute force (جستجوی فراگیر)، XSS یا توافق شخص ثالث به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، سپس اطلاعات پرداختی را که خریداران شما در صفحه پرداخت وارد می‌کنند، در زمان مناسب ضبط می‌کنند.

بهترین روش‌های امنیت سایبری در تجارت الکترونیک

استانداردهای انطباق ذکر شده در بالا از بین نمی‌روند. در واقع، گرایش به ملاحظات مربوط به حریم خصوصی نشان می‌دهد که باید منتظر مقررات بیشتری در آینده باشیم، زیرا مردم در هر سنی به طور فزاینده‌ای نگران این هستند که اطلاعاتشان کجا می‌رود.

اطلاعات پرداخت، هدف اصلی است و نشان می‌دهد که حملات تجارت الکترونیک همچنان افزایش می‌یابد. در مجموع، از نقطه نظر فروش نقض‌ها و اسکیمرهای کارت پرداخت در حال کاهش هستند. اگر نقض امنیتی سایت فروشگاه اینترنتی شما منجر به از دست رفتن اطلاعات مشتری شود، جریمه‌های مرتبط با آن و همچنین ضربه‌ای که به اعتبار برند شما وارد می‌شود، می‌تواند ویرانگر باشد. پس باید اقدامات زیر را درنظر بگیرید:

استفاده از پسووردهای دو یا چند مرحله‌ای برای ارتقای سطح امنیت
استفاده از پسوردهای دو یا چند مرحله‌ای برای ارتقای سطح امنیت

1. استفاده از پسووردهای قوی و خاص

بر اساس گزارش بررسی‌های نقض داده‌های Verizon در سال 2020، 37 درصد از سرقت‌های اعتباری از پسورد‌های سرقت شده یا ضعیف استفاده می‌کنند. ارزش تلاش بیشتر را دارد تا مطمئن شوید که شما، کارمندان و مشتریانتان شیوه‌های خوبی را برای گذرواژه‌های قوی اجرا می‌کنید. روش‌های نظیر:

  1. رمزهای عبور قوی حداقل هشت کاراکتر و حاوی حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها هستند.
  2. رمزهای عبور هرگز نباید به اشتراک گذاشته شوند و هر کاربر باید نام کاربری و رمز عبور خصوصی و منحصر به فرد خود را برای ورود داشته باشد.
  3. هرگز از همان رمز عبوری که برای سایت فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنید، برای سایر فرم‌های ورود استفاده نکنید.
  4. استفاده از مدیریت رمز عبور را در برنامه‌ی خود قرار دهید.
  5. هرگز اطلاعات حساسی مانند تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی، یا هر اطلاعات دیگری را که ممکن است به عنوان پاسخ به سوالات امنیتی استفاده کنید، به صورت عمومی به اشتراک نگذارید.

هیچ شکلی از نام‌های پیش‌فرض ادمینی ارائه شده را استفاده نکنید. مهاجمان اسکریپت‌هایی را می‌نویسند که روز و شب اجرا می‌شوند و بارها و بارها برای ورود به پنل مدیریت تلاش می‌کنند، اگر از چیزی شبیه به”admin”  استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد آن را کرک می‌کنند.

جیسون سیمونز، مدیرعامل Dead Soxy

2. محافظت از دستگاه‌ها

فرقی نمی‌کند یک کامپیوتر در یک دفتر خانگی داشته باشید یا یک دفتر مرکزی با یک سیستم کامپیوتری کاملاً تحت شبکه. مطمئن شوید که دستگاه‌های متصل شما از امنیت سایبری با نرم‌افزارهای ضد ویروس، فایروال‌ها یا روش‌های مناسب دیگر، برای محافظت در برابر تهدیدات، برخوردار هستند.

3. آمادگی در برابر مهندسی اجتماعی

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بدافزارها، جلوگیری از افتادن در تله‌های فیشینگ است. هرگز هیچ سطحی از اطلاعات شخصی خود را ارائه نکنید مگر اینکه هویت گیرنده را تأیید کرده باشید. علاوه بر این، هیچ سازمان قانونی هرگز از شما نمی‌خواهد رمز عبور خود را به اشتراک بگذارید.

هرگز روی پیوندهای موجود در ایمیل‌های مشکوک کلیک نکنید، زیرا ممکن است شما را به صفحه‌ای ببرند که شبیه یک صفحه‌های ورود آشنا به نظر می‌رسد اما در عوض اطلاعات شما را سرقت می‌کند. و هیچ پیوستی را که قبلاً انتظارش را نداشته‌اید دانلود نکنید. چند راه برای تشخیص اقدامات فیشینگ از ایمیل‌های قانونی وجود دارد، که باید به دنبال آن باشید:

  1. اشتباهات املایی و گرامری آشکار در موضوع یا متن ایمیل می‌تواند نشان دهنده یک فرستنده مشکوک باشد.
  2. به دامنه فرستنده ایمیل دقت کنید. آن‌ها اغلب شبیه به یک دامنه آشنا ساخته می‌شوند، اما تنها با یک حرف کمتر (به عنوان مثال، BigCommerce.com می‌تواند به BgCommerce.com تبدیل شود).
  3. در مورد URLهایی که ممکن است روی آن‌ها کلیک کنید نیز همینطور است. در نگاه اول، ممکن است درست به نظر برسند، اما در املا ممکن است یک حرف کاهش یابد.
  4. ایمیل‌های مشکوک ممکن است از شما بخواهند کاری انجام دهید مانند انتقال پول یا صدور مجوز برای پرداخت، همراه یک بهانه برای اینکه باید فوراً انجام شود.

4. فاکتورهای بیشتر برای احراز هویت

ممکن است گاهی اوقات کار سختی به نظر برسد، اما استفاده از تأیید صحت ۲ مرحله‌ای، یا احراز هویت ۲ یا چند مرحله‌ای به شما اطمینان بیشتری می‌دهد که شما و کاربران مجازتان تنها افرادی هستید که وارد فروشگاه شما می‌شوند. با در نظر گرفتن عواقب بالقوه یک نقض امنیتی، ارزشش را دارد.

5. ذخیره‌سازی اطلاعات مورد نیاز

وقتی صحبت از ذخیره‌سازی داده می‌شود، نکته اصلی این است که هرگز بیش از آنچه برای انجام بهینه تجارت خود نیاز دارید، نگه ندارید. اما برای تصمیم گیری اینکه دقیقاً چه معنایی برای شما دارد، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

به خصوص با افزایش تعداد مقررات حفظ حریم خصوصی اطلاعات، مهم است که فلسفه کسب و کار خود را با دقت ایجاد کنید تا تجربه مشتری، راحتی کسب و کار و امنیت آن را متعادل کنید.

“با تقسیم‌بندی شبکه خود، همیشه اطلاعات مهم مشتریان خود را از سایر اطلاعات جدا نگه دارید. فایروال‌ها را مستقر کرده و ممیزی انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام اقدامات امنیتی شما همانطور که باید عمل می‌کنند”

شین بارکر، ShaneBarker.com

6. آپدیت همیشگی سایت

امنیت یک بازی موش و گربه مداوم است. مهاجمان آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی می‌کنند و مهندسان نرم‌افزار، آن‌ها را تعمیر می‌کنند. اگر از یک پلتفرم تجارت الکترونیک SaaS مانند BigCommerce استفاده می‌کنید، به روزرسانی نرم‌افزار شما به طور خودکار انجام می‌شود. اما با راه‌حل‌های تجارت الکترونیک درون‌سازمانی، کسب‌وکار شما مسئول پیاده‌سازی هرگونه به‌روزرسانی، رفع اشکال یا تعمیرات آسیب‌پذیری در نرم‌افزاری است که فروشگاه شما را تقویت می‌کند.

“با پلتفرم فروشگاه اینترنتی قبلی ما، به‌روزرسانی‌های امنیتی مداومی وجود داشت که باید به صورت دستی آن‌ها را نصب می‌کردیم که همیشه چیز دیگری را خراب می‌کرد. ما مجبور شدیم یک سایت سندباکس ثانویه ایجاد کنیم تا به‌روزرسانی‌های امنیتی را قبل از آپلود در سایت به صورت زنده، آزمایش کنیم. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این ایده‌آل نبود.”

بیلی تامپسون، شرکت تامپسون تی

7. انتقال دامنه به HTTPS

میزبانی امن HTTPS، که به گواهی SSL نیاز دارد، به امنیت وب‌سایت شما کمک می‌کند. همچنین برای بخش بازاریابی شما یک موهبت است زیرا گوگل وب‌سایت‌های دارای HTTP را در رتبه‌بندی‌های جستجوی ذاتی خود قرار می‌دهد. HTTPS یک سیگنال اعتماد مثبت به خریداران شما می‌فرستد. (به ویژه خریداران دیجیتال)

8. نسخه پشتیبانی از اطلاعات

اگر مورد نقض امنیتی قرار گرفتید و دسترسی به داده‌های خود را از دست دادید، به یک نسخه پشتیبان نیاز دارید تا به شما کمک کند تا کسب و کار خود را در سریع‌ترین زمان ممکن، دوباره راه‌اندازی کنید.

نسخه پشتیبانی از اطلاعات اولیه
پشتیبان‌گیری (Backup) از اطلاعات و داده‌ها

9. بررسی منظم و مداوم

فهرستی از تمام ردستورالعمل‌های شخص ثالثی که در فروشگاه خود اجرا می‌کنید، تهیه کنید. مطمئن شوید که آن‌ها را می‌دانید و سطح اعتماد مداوم خود را به اشخاص ثالث ارزیابی کنید. اگر دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آن ادغام را از فروشگاه خود حذف کنید. ایده این است که به کمترین تعداد طرفین اجازه دهید به اطلاعات مشتریان شما دسترسی داشته باشند، در حالی که همچنان کسب و کار شما را به جلو می‌برد.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله به اهمیت امنیت سایبری در تجارت الکترونیک پرداختیم، مواردی از ریسک‌های پرداخت الکترونیکی را توضیح دادیم، از تفاوت انطباق با امنیت گفتیم و در نهایت بزرگترین تهدیدات امنیت سایبری در فروشگاه‌های اینترنتی را برای شما توضیح دادیم. همچنین گوشه چشمی به سخنان بعضی از بزرگان درباره این صنعت داشتیم که بتوانیم با ذهن بازتری درباره مفهوم امنیت سایبری در تجارت الکترونیک تصمیم بگیریم.

امنیت سایبری در تجارت الکترونیک (Ecommerce) ضروری است. بدون آن، کسب و کار شما قادر به ادامه حیات نخواهد بود. از آنجایی که مجرمان سایبری در حال تبدیل شدن به استاد در بازی‌های خود هستند، باید بدانید که زمان آن رسیده است که مشاغل فروشگاه اینترنتی یک برنامه دفاعی مشخص ایجاد کنند و به طور دوره‌ای، امنیت سایبری تجارت خود را تجزیه و تحلیل کنند.

deneme bonusu veren sitelercasibom giriş1xbet girişdeneme bonusu veren sitelerladesbet1xbettipobet1xbet1xbet1xbet1xbet1xbet1xbetmarsbahisdeneme bonusu veren siteler1xBet1xBet1xbet güncel giriş1xbet mobil giriş1xbet girişdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren siteler
پیمایش به بالا